Annonce:

Efteråret er godt i gang og det kan i den grad mærkes, både på vejrets skiften, men også på den lille snue, der kan ligge og lure under overfladen. Vintermånederne er på vej og det er i denne tid, vi er flere der bliver ramt af sygdom, både i form af forkølelser, men også influenzaer. Derfor giver vi dig i denne artikel tre tips til at forebygge sygdommen i efteråret og de kommende vintermåneder, så du kan holde dig på dupperne hele året rundt.

Hygiejne

Hygiejne er super vigtigt, når det kommer til at holde sig rask. Ved hjælp af god hygiejne, mindsker man nemlig sine chancer for at blive smittet. Hav derfor god håndhygiejne, og gør det til en vane, at vaske dine hænder oftere i vintermånederne. Man kan med fordel også gøre brug af håndsprit og konsekvent have sådan én med i tasken eller lommen, så man har den gode hygiejne lige ved hånden, hvorend man befinder sig. Derudover er det også en god idé at undgå ansigtsberøring, da det oftest er ved dette, man kommer til at smitte sig selv, hvis man har bakterier på hænderne.

Styrk immunforsvaret

At have et stærkt immunforsvar er uundværligt i kampen mod vinterhalvårets sygdomme. Det er derfor en god forebyggelse at styrke sit immunforsvar, hvilket man kan gøre på flere måder. Èn måde at gøre det på, er at være aktiv og dyrke en masse motion, det er nemlig sundt for dig og dit helbred, og derfor også rigtigt godt for dit immunforsvar. En god søvn er også alfa omega for ens helbred og immunforsvar. God søvn afhjælper nemlig stress, hvilket kan spille en afgørende rolle for om man nemt bliver smittet eller ej.

Godt med vitaminer

Vitaminer er godt for kroppen, og er derfor også noget, der er med til at opretholde dit immunforsvar. Især D-vitamin er noget vi går og mangler i vinterhalvåret, på grund af fraværet af sollys. D-vitamin kan indtages i ved hjælp af bestemte fødevarer i form af fed fisk, æg og ost, men det kan også tages i pilleform, hvilket man kunne overveje at gøre i vinterhalvåret. Man kan med fordel bestille på et online apotek, hvis man allerede kan mærke sygdommen trykke og helst ikke vil bevæge sig udenfor.

Disse tre tips vil hjælpe med at styrke dit immunforsvar, og derfor hjælpe med at forsvare dig mod vinterens sygdomme.