Eksternt indhold

Promover din forening med flotte muleposer og lækkert info-materiale

TipKBH Ekstra
Skrevet af TipKBH Ekstra

Savner du mere opmærksomhed til din gode sag – og flere støtter?

Er du en ægte københavner-ildsjæl, som gerne går på gaden for din hjertesag, såvel som du holder debat og aktiviteten kørende på sociale medier, så er du godt på vej! Men der kan være tider, hvor væksten af nye medlemmer går lidt sløvt, ligesom at en informerende folderuddeling kan virke som spildt tid, fordi alle siger “Nej tak!” før man overhovedet får munden åbnet.

Der er dog heldigvis mange gode tiltag og redskaber, du kan gribe til for at få fornyet opmærksomhed til din sag. Uanset om du driver en non-profit forening, der er afhængig af nye støtter, der donerer på månedsbasis, eller du gerne vil promovere din forening, så læs med her!

Kend din målgruppe og spot en potentiel støtte

Først og fremmest bør du analysere dine målgrupper grundigt – også selvom dit foretagende har et par års erfaring i rygsækken. Samfundsdebatten udvikler sig hele tiden og alle former for målgrupper deler sig op i nye undergrupper med forskellige præferencer.

Tag derfor de brede analysebriller på, og gentænk de mulige typer af personer, som kunne tænkes at støtte din sag. Det kan fx være den ganske unge person, der følger med i nyhederne og som berøres og har lyst til at handle, men som ikke helt har det politiske vokabular i træning endnu, og derfor skræmmes væk af tunge formuleringer. Tænk den unge målgruppe ind i din kommunikationsmateriale: Sprogligt, visuelt samt i de støttemuligheder, du foreslår. Unge studerende vil ofte gerne støtte økonomisk og være aktive medlemmer – men et højt bidrag på 100 kr. kan skræmme dem væk!

Se på organisationer som har held med at tiltrække denne målgruppe: Hvordan ser deres layout på hjemmeside og flyers ud, og hvilken tone bruger de på sociale medier? Er der video og PR-materiale, du kan bruge som inspiration? Design nyt info-materiale med disse ting in mente, så vil du hurtigt se at flere snupper en flyer med hjem og faktisk læser den.

Få succes med din outreach strategi – en lille gave giver en snak på gaden!

Hvis du går fra Nørreport og ned af Købmagergade en tilfældig eftermiddag vil du møde mindst 5 forskellige organisationer og sælgertyper, der prøver at få din opmærksomhed. Ligeledes, hvis du som organisation møder op til store begivenheder, hvor du kan få din målgruppe i tale.

Det er altså hård konkurrence! Men visse foreninger eller firmaer har altid held til at få folk til at stoppe til en lille snak: De er nemlig gavmilde! Når du giver en gave, promotion eller reklamegave i form af flotte muleposer, et bolsje eller noget helt tredje, som har dit logo på, vil du opleve at interessen vokser voldsomt. Se mere her, hvis du vil have inspiration til en flot og kreativ reklamegave med dit logo på.

Det, der sker når vi modtager en gave, er at vi føler at vi skal give noget igen – og det kan du udnytte i forbindelse med underskriftindsamling, at få mailadresser til nyhedsbrev eller en lille informativ snak og debat på åben gade.

Tænk lidt bredere og invester i nogle lækre reklamegaver: Muleposer fås med et flot print af dit logo og et sejt slogan på er desuden en god investering, da du således får promovering helt gratis. – bliv inspireret her.

Det er en effektiv måde at sprede dit budskab i netværket hos de, der selv har vist interesse og du når bredere ud – alt sammen til gælde for dit projekt eller din hjertesag.

Om skribenten

TipKBH Ekstra

TipKBH Ekstra