Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Webshops stiger i popularitet

Indlæg

Det er blevet mere og mere populært at handle i webshops, men hvilken effekt har dette i det københavnske shopping-atmosfære?

Webshops Har siden de så dagens første lys i 1994 fået en stabil og stigende succes. Webshops har grundet nemhed og pris nydt popularitet især fra folk som har en travl hverdag.
En webshop kan drives som den nu gør grundet lavere omkostninger i forhold til hvis du har en butik.

Folk shopper på nettet da det er nemmere, ikke lige så tidskrævende og til tider billigere end hvis du skulle købe de selvsamme produkter i en fysisk butik. Webshops er minsandten kommet for at blive, men hvilken effekt har det fået på de københavnske butikker, og kan de egentlig mærke webshoppenes tilstedeværelse?

Ifølge flere mindre københavnske butiksejere, kan webshoppenes tilstedeværelse mærkes. Der er mindre aktivitet, men dette skyldes dog kun delvist konkurrencen fra e-handelen.

Dette skyldes også en ændring i forbrugernes shopping-adfærd. I dag undersøgere flere forbrugere priserne på nettet før de vil købe en vare, så de dermed ikke føler sig snydt efter. Dovenhed og multitasking er til tider også en faktor, da det er nemmere at sidde på sofaen eller internetshoppe i pausen.

Derudover er tid også blevet en faktor, og mange går efter princippet – ’’Time is money’’.

Dette har mange fysiske butikker været nødt til at tilpasse sig, og har som modsvar endda webshops tilsvarende deres fysiske butikker. Dette gør at de kan fange de forbruger som ellers ville være gået tabt til en anden webshop.

Men hvad kræves der egentlig for at drive en succesfuld webshop?

Et godt fundament er et minimumskrav. Webshoppen skal bygge på teknologi der er integrer bar og løbende kan opdateres og udvikles. Derudover er mobil kompabilitet yderst vigtigt. Det vil sige et responsivt design, så det er muligt for forbrugere at handle fra deres smartphones og tablets. Sikkerhed er også vigtigt og derfor er en webshop med et SSL-certifikat at foretrække.

Til sidst kræves det, at man er stærk rent reklamemæssigt. SEO er det nye buzzword og har man ikke det på plads, kan der gå længe før ens webshop bliver set og handlet fra. Dette bevidner performance marketingsbureauet Clickin også om. Clickin hjælper også mange store webshops med SEO, og det kan mærkes på bundlinjen.

Her kan de fysiske butikker oftest også udkonkurrere webshoppene. De fysiske butikker, især de veletableret, kræver ikke SEO-arbejde som så. De kræver selvfølgelig en online tilstedeværelse.

I samme kategori

tipkbh.dk - unikkebegravelser
Sponsorer
C9E411C3-1B6A-44DB-A1B9-A0FD1AB02F76_1
80F06223-EB7D-46D0-82BF-AD63C34EF412_2

Tip os

Send dine tips til byen og del dem med resten af København – fra københavner til københavner!

Mest læste

photo-1551024709-8f23befc6f87?ixlib=rb-1.2
angel-564351_960_720

Forsiden netop nu

Dining Six. Cinco
donuts-2969490_1280
Frisør København
Ramen
ROJA_1920x1080-2-1
316963657_557298546405466_7396624508898027258_n
Copenhagen Light Festival
VesterbroStreetpartyHeader-01

Mest læste

Det sker i København

Dining Six. Cinco
ROJA_1920x1080-2-1
Copenhagen Light Festival
VesterbroStreetpartyHeader-01

Mad og drikke

Dining Six. Cinco
donuts-2969490_1280
Ramen
fars-1

Kultur og kunst

photo-1544213456-bc37cb97df74
Efterårsferie - SMK
Det sker i oktober
DinnerDays-4

Annoncørbetalt

Instagram Feed

This error message is only visible to WordPress admins
There has been a problem with your Instagram Feed.

Vores bedste guides

photo-1551024709-8f23befc6f87?ixlib=rb-1.2
angel-564351_960_720